خانه / پزشکی و سلامت / خواص نارگیل !

خواص نارگیل !

خواص نارگیل!

نارگیل درواقع منبع مهمی از فیبر اشباع است که به‌راحتی هضم می‌شود. درضمن با مصرف نارگیل ویتامین B6، آهن و مواد معدنی همچون منیزیم، روی، مس، منگنز و سلنیم هم دریافت می‌کنید. حدود نیمی از چربی اشباع‌شده در نارگیل از اسید لوریک است که می‌تواند به بالابردن سطح کلسترول محافظ قلب اچ‌دی‌ال یا کلسترول خوب کمک کند. اما متأسفانه کلسترول مضر ال‌دی‌ال یا کلسترول بد را هم افزایش می‌دهد. استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل در چهارچوب یک رژیم سالم اصلا اشکالی ندارد، اما نباید تنها روغنی باشد که استفاده می‌کنید.

آب نارگیل منبع خوب پتاسیم است؛ ماده‌ای معدنی که به تعادل سطح سدیم در بدن و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. اما بنابر تحقیقات آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، این درست نیست که آب نارگیل سیراب‌کننده‌تر از آب معمولی است، یا نوشیدنی فوق‌العاده‌ای برای پس از ورزش محسوب می‌شود.

در ۲ قاشق چای‌خوری آرد نارگیل که از گوشت نارگیل خشک به‌دست می‌آید، ۵ گرم فیبر وجود دارد و همین امر باعث می‌شود آرد نارگیل جایگزین فوق‌العاده‌ای برای آرد سفید سنتی باشد؛ به‌ویژه برای کسانی که از رژیم بدون گلوتن استفاده می‌کنند. توجه داشته باید که خواص نارگیل در هر شکل مصرف فراوان است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از خواص آب نارگیل و خواص شیر نارگیل به‌سادگی گذشت. ” 

درباره‌ی Yasos

همچنین ببینید

ورزش

باید ها و نباید هایی در مورد تغذیه بعد از ورزش

در پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به سراغ موادغذایی مفید بعد از تمرینات ورزشی برویم تا به طور کامل تکلیف تغذیه بعد از ورزش مشخص شود.بعد از تمام شدن ورزش زمان سوخت گیری است؛ اما نه آن سوخت گیری که شما فکرش را می کنید! که در یخچال را باز کنید ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.