خانه / پزشکی و سلامت / راهکاررفع عرق سوزشدن درتابستان

راهکاررفع عرق سوزشدن درتابستان

عرق سوز شدن

عرق سوز شدن زمانی رخ می‌دهد که غدد تعرق در بدن مسدود می‌شوند و عرق تولیدشده در بدن نمی‌تواند به سطح پوست راه پیدا کند و تبخیر بشود و در نهایت منجر به عرق سوز شدن و حساسیت پوستی می‌شود. از نشانه‌های رایج عرق سوز شدن می‌توان به ایجاد برآمدگی‌، سوزش و خارش پوست اشاره کرد. نتیجه این التهاب، قرمزی پوست و در بعضی مواقع تاول هایی است که باید درمان شوند. ..

درمان:

با استفاده از یک فشرده سرد در منطقه آسیب دیده می‌تواند التهاب و خارش را فوری تسکین داد و به درمان عرق سوزی کمک کرد.
مقداری یخ دردرون یک پارچه قرار دهید و سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در منطقه آسیب دیده قرار دهید، این کار را هر ۶ ساعت و یک روز درمیان انجام دهید تا از گسترش و بدتر شدن عرق سوزی جلوگیری شود
همچنین می‌توانید یک پارچه نرم را در آب سرد بشورید و آب اضافی آن را بگیرید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید، این کار را ۳ یا ۴ بار در روز برای یک هفته انجام دهید
همچنین شما برای درمان عرق سوز شدن می‌توانید دوش آب سرد بگیرید.

فاکتورهای خطر درعرق سوز شدن

سن: نوزادان برای عرق سوز شدن بسیار مستعد هستند.
آب و هوای استوایی: افرادی که در آب و هوای استوایی زندگی می کنند احتمالا بیشتر مستعد عرق سوز شدن هستند و این در مقایسه با افرادی استکه در آب و هوای معتدل زندگی می کنند.
فعالیت فیزیکی: هر گونه فعالیتی که سبب تعریق بیش از حد شما شود می تواند منجر به عرق سوز شدن شود.

پماد جهت عرق سوز شدن

در موارد شدید برای رفع عرق سوز شدن لازم است پمادهایی روی پوست استفاده شود. برخی درمان های موضعی عبارت است از:

لوسیون کالامین: لوسیون کالامین می تواند خارش را برطرف سازد.
لانولین بدون آب: می تواند مانع از انسداد مجاری عرق و ایجاد ضایعات جدید شود.
استروئیدهای موضعی: که در موارد بسیار شدید استفاده می شود.

درمان های خانگی عرق سوز شدن

نکاتی وجود دارد که می تواند به بهبود عرق سوختگی در شما کمک کند:
در آب و هوای داغ لباس های آزاد و سبک بپوشید.
تا جایی که ممکن است در فضاهای بسته و خنک بمانید.
با شوینده ای ملایم و آب خنک دوش بگیرید و اجازه دهید پوست تان در مجاورت هوا به آرامی خشک شود.
از لوسیون کالامین و یا کمپرس های خنک استفاده کنید تا خارش و تحریک پوست برطرف شود.
از کرم ها و پمادهای حاوی پترولیوم یا روغن مینرال استفاده نکنید زیرا می تواند به انسداد بیشتر عروق کمک کند.

همچنین ببینید

ورزش

باید ها و نباید هایی در مورد تغذیه بعد از ورزش

در پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به سراغ موادغذایی مفید بعد از تمرینات ورزشی برویم تا به طور کامل تکلیف تغذیه بعد از ورزش مشخص شود.بعد از تمام شدن ورزش زمان سوخت گیری است؛ اما نه آن سوخت گیری که شما فکرش را می کنید! که در یخچال را باز کنید ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.